finner du inte svar på din fråga?

Frågor före köp

• Videoguider
  1. När du hittat den produkt du söker klickar du på Köp. Då läggs produkten i varukorgen.
  2. För att avsluta köpet klickar du på Till kassan uppe till höger.
  3. Kontrollera att allt i varukorgen stämmer och klicka sedan på Checka ut.
  4. Skriv in dina adressuppgifter, välj betalsätt och bekräfta ordern.
• Hur hittar jag rätt bläckpatron eller toner?
Använd vår smarta söktjänst för att hitta rätt toner eller bläckpatron till din skrivare. Söktjänsten hittar du här

Hittar du mot förmodan inte rätt kan du kontakta vår kundservice på info@centralshoppen.se eller 040 - 61 70 470 så hjälper vi dig att hitta rätt.
• Finns varan i lager?
Lagersaldot för varje produkt presenteras under titeln på respektive produktsida. Se bild nedan - Obs beställningsvaror saknar detta lagersaldo.
• Hur ser jag antal / förpackning?
Antalet som en förpackning innehåller framgår i titeln. I köprutan ser man även vilket styckpris förpackningen motsvarar.
• Orderbekräftelser
Efter varje slutförd order skickas en orderbekräftelse till den e-post adress du använde när du registrerade dig som kund.
När din order är handlagd och ny information finns tillgänglig för din order kommer även status uppdateringar att skickas till denna e-post.
• Uppföljning av beställning
Hos oss görs en personlig uppföljning på alla beställningar. Vi meddelar om när ordern är handlagd, skickad och när du kan förvänta dig en leverans.

Skulle förseningar uppstå hos transportören meddelar vi även om detta. Kontakten sker främst via e-post. I vissa fall kan det dock hända att vi ringer till dig.

På Mitt konto kan man även själv spåra sitt paket genom att klicka på "Spåra paket" bredvid respektive beställning.
• Komplettera eller annullera en beställning?
Kontakta kundservice så hjälper vi dig. Det går bra att mejla in till oss på info@centralshoppen.se eller på 040 - 61 70 470

Ha gärna ett ordernummer tillhands. Då kan vi snabbare hjälpa dig.
• Trygg E-Handel
Att handla på Centralshoppen är helt tryggt. De person- och kontaktuppgifter som du lämnar till oss lämnas aldrig vidare till tredje part. Dessutom förvaras dina kunduppgifter på ett säkert sätt för att på så vis förhindra obehöriga från att få åtkomst till dom.
Vi värnar om våra kunders integritet och vi fördelar ständigt resurser på att uppehålla en trygg och säker handelsplattform för dina transakationer.

När det kommer till betalningar så samarbetar vi med landets ledande betalningsförmedlare såsom storbankerna och Payson AB. Samtliga överföringar sker över krypterade anslutningar och är helt säkra för dig som handlar hos oss.
• Reservation
Vi reserverar oss mot slutförsäljning, bild- och textfel i så väl katalog som på webb. Vi förbehåller oss rätten att ersätta en vara med en likvärdig vara. Beställt gods levereras väsentligen i enlighet med beskrivning på centralshoppen.se

Skulle en avvikelse resultera i att du inte vill ha varan gäller självklart ångerrätt enligt distans- och hemförsäljningslagen
• Produktdatablad
Vissa produkter har ett produktdatablad eller ett säkerhetsdatablad. I dessa fall kan man ladda ned detta i PDF format enligt bilden nedan.
• Garantier
Om inget annat anges finns 1 års garanti på alla produkter. I vissa fall kan förlängd garanti gälla. Detta specificeras i så fall i produktinformationen (Se bild).


Garantin gäller inte vid:
- Olyckshändelse
- Vanvård
- Överspänning / åska
- Onormal användning
- Avvikande från skötsel- och serviceanvisningar

Garantin gäller ej heller på glödlampor eller förbrukningsartiklar såsom batterier (även laddningsbara), bläckpatroner etc. Spara ditt kvitto, det är din garantisedel.

3 års reklamationsrätt
Enligt konsumentköplagen är reklamationstiden för en vara 3 år. För att åberopa reklamationsrätten är det du som kund som skall påvisa att felet på varan fanns vid inköpstillfället. Detta skall göras inom skälig tid efter det att du märkt eller borde ha märkt felet.
• Köpvillkor
När man registrerar sig som kund på Centralshoppen ska man läsa och godkänna våra köpvillkor. I köpvillkoren finner man all nödvändig information som är behjälplig inför ett köp.

Se våra köpvillkor här

Betalning

• Betalningssätt
FÖRETAG
- Avtalskund faktura 14 / 30 dagar - 0 kr
- Kortbetalning - VISA / MASTERCARD - 0 kr
- Direktbetalning via internetbankerna - 0 kr
- Swish betalning - 0 kr
- Girering till Bankgiro - 0 kr
- Faktura 14 dagar - 24 kr exkl. moms

PRIVATPERSONER:
- Klarna Faktura - 0 kr
- Kortbetalning - VISA / MASTERCARD - 0 kr
- Direktbetalning via internetbankerna - 0 kr
- Swish betalning - 0 kr
- SMS betalning - 0 kr
- Girering till Bankgiro - 0 kr
• Avtalskund Faktura
Är du en återkommande företagskund kan du ansöka om att bli avtalskund på Centralshoppen. Våra avtalskunder blir alltid servade utav en personlig handläggare och får kostnadsfritt handla mot faktura 14/30 dagar.
• Betalning & Säkerhet
Vi är väl medvetna om hur viktig säkerheten är när man ska betala på nätet. Av den anledningen erbjuder vi endast betalningsmetoder från ledande betalningsförmedlare i Sverige. Vilken metod du än väljer kan du känna dig trygg då all trafik mellan dig och förmedlaren är krypterad med 128-bitars SSL kryptering.

Leverans

• Leverans / Fraktkostnad
FÖRETAG
Fast frakt 48 kr
Leverans till företagets adress eller godsmottagning. Leverans sker mellan klockan 8-17

PRIVATPERSONER
Fast frakt 60 kr
Leverans till serviceombud - hämta när det passar dig. SMS-avisering ingår

Större delen av sortimentet på Centralshoppen är lagerfört och står redo för omgående leverans. Om du beställer innan 11:45 får du oftast varorna dagen efter. I övriga fall tar leveransen oftast 1-3 dagar. För mindre orter som saknar daglig utkörning kan leveransen ibland dröja ytterligare några dagar. Detta beror på transportören (DHL) och är utom vår kontroll.
• Avisering & tilläggstjänster
FÖRETAG
Leveransbesked 20 kr - (DHL ringer 30 min innan leverans)
Avisering 80 kr - (Tillsammans med DHL bokar ni tid för en utkörning)

PRIVATPERSONER
Leverans till serviceombud. SMS-avisering ingår
• Beställningsvaror
Beställningsvaror är tydligt utmärkta i shoppen enligt bilden nedan. Leveranstiden kan variera och verklig frakt tillkommer på de flesta beställningsvaror. I de fall man beställer en vara som ej är lagerförd kontaktar kundservice dig och meddelar när en leverans kan ske. I detta skede kan du avbeställa produkten om leveranstiden inte passar.
• Export
Vi exporterar endast till vissa EU-länder. Vid export är minsta beställning 1500 SEK och förskottsbetalning gäller. Olika fraktvillkor gäller för olika länder.

Returhantering

• Ångerrätt
Om du har ångrat ditt köp och vill lämna tillbaka varan så gör du det enklast genom att kontakta kundservice via mejl eller telefon. Vid returer står Du själv för frakten. Ångerrätten gäller inom 14 dagar från det att varorna mottagits.

För att kunna returnera varor krävs:
- Att varan är i oförändrat skick
- Att emballaget är oskadat och att inget saknas


OBS! Kontakta alltid kundservice innan du returnerar varor till oss.
• Mottagit defekt/fel vara?
Ibland händer det att man får en defekt vara, eller en vara som man inte beställt. Centralshoppen står för returfrakten i dessa fall, förutsatt att ersättningsvara skickas.

Kontakta kundservice så hjälper vi dig. Det går bra att mejla in till oss på info@centralshoppen.se eller på 040 - 61 70 470
• Vem betalar returfrakten?
I de fall du som kund nyttjar din ångerrätt står du för returfrakten.
I de fall Centralshoppen har levererat en defekt eller felaktig vara står vi för returfrakten.

Hjälp & Support

• Favoritprodukter
• Glömt lösenordet, hur gör jag?
Glömt ditt lösenord?
Klicka på "Logga in" högst upp på sidan. På inloggningsskärmen finns en länk som återställer ditt lösenord.
När du återställer ditt lösenord skickas ett nytt lösenord till din e-post adress.

Detta är ett temporärt lösenord. Logga in med det nya lösenordet och ändra därefter lösenordet till ett personligt lösenord som du minns.
• Hur hanterar jag mina adresser?
Efter att ha loggat in blir kontrollpanelen tillgänglig (Se pil). Här administrerar du större delen av ditt konto, inklusive din adressbok. Lägg in dina leverans- och faktura adresser i adressboken. När du senare checkar ut i kassan kan du enkelt välja adresser från din adressbok. På så vis blir det enkelt att administrera flera faktura- och leveransadresser.

Tillbaka till toppen